شکایت از صبا کمالی بازیگر سینما و تلویزیون + بیوگرافی و عکس
تاریخ انتشار: ۱۱ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۲۵۲۶۶
انتشار پست جنجالی صبا کمالی، مو جب شکایت دبیر ستاد بزرگداشت شهیدان عرب سرخی و طباطبائینژاد از وی شد.
به گزارش ایمنا پس از انتشار پستی از صبا کمالی در فضای مجازی، دبیر ستاد بزرگداشت شهیدان عرب سرخی و طباطبائینژاد، خبر داد از این بازیگر تلویزیون شکایت خواهد کرد. این اولین بار نیست که پستهای اینستاگرامی صبا کمالی حاشیه ساز میشود.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
صبا کمالی در استوری اینستاگرام خود حدیث دفع بلا با صدقه دادن را به سخره گرفته و آن را به امام صادق (ع) نسبت داده بود. او در پایین مطلب منتشر شده نوشته بود: شوخی.
با این وجود وی باز هم خشم و اعتراض تعدادی از کاربران را برانگیخت.
شکایت از صبا کمالی به دفتر دادستان تهرانبه گزارش باشگاه خبرنگاران، ستاد بزرگداشت شهیدان عرب سرخی و طباطبائینژاد، شکایت خود را علیه صبا کمالی به دفتر دادستان تهران ارسال کرد.
محمدرضا عربسرخی، دبیر این رویداد فرهنگی، در این باره توضیح داد: «صددرصد سلبریتی ما صدقه سر اهل بیت (ع) و نظام مقدس جمهوری اسلامی به جایی رسیدهاند که نود درصد آنها محلی از اراب [اعراب] ندارند و متأسفانه مانند این بازیگر به بهانه ویروس کرونا به مقدسات ملت شهید پرور توهین میکنند که قطعأ به صورت کیفری پیگیری خواهد شد.»
وی ادامه داد: در ضمن به وزیر ارشاد هشدار میدهم در صورت عدم ورود به این موضوع از ایشان هم شکایت خواهیم کرد. خط قرمز ملت ایران اهل بیت (ع) است.
واکنش کاربران به توهین صبا کمالیتعدادی از کاربران در واکنش به توهین دوباره صبا کمالی به ائمه اطهار (ع) و انتشار آن در فضای مجازی، خواستار برخورد قضائی شدند.
صبا کمالی بار دیگر با انتشار تصویر و متنی در صفحه اینستاگرامی خود به مقدسات اسلامی و ائمه اطهار (ع) توهین کرد، او که این بار با حدیثی از امام صادق (ع) شوخی کرد و به تعبیر بهتر توهین کرد، باعث ابراز ناراحتی و دلخوری بسیاری از کاربران فضای مجازی به ویژه شبکه اجتماعی توئیتر شد و بسیاری از مردم خواستار برخورد شدید دستگاه قضائی کشور شدند.
عذرخواهی صبا کمالیپس از آنکه استفاده از تعابیری عجیب از سوی صبا کمالی در حساب اینستاگرامیها، منجر به واکنشهایی شد، این بازیگر از کرده خود ابزار پشیمانی کرد.
صبا کمالی، بازیگر سینما و تلویزیون که با انتشار یک پست اینستاگرامی انتقادات فراوانی را برانگیخته بود، در صفحه خود از این اقدام عذرخواهی کرده و آن را به ادمین صفحه نسبت داد.
آیا صبا کمالی دوباره بازداشت میشود؟چندی پیش بود که صبا کمالی با انتشار پستی که به عقیده وی درد و دل با امام حسین بود اما به عقیده بسیاری اهانت به ساحت مقدس این بزرگوار بود حسابی حاشیه ساز شد. صبا کمالی سال گذشته در یک پست اینستاگرامی به تمسخر نذری و مراسم عزاداری امام حسین علیه السلام پرداخته بود که در فضای مجازی بازتاب گستردهای پیدا کرد و باعث پیگیری قضائی و در نهایت دستور جلب این بازیگر دیگر صادر شد.
وی بابت آن پست عذرخواهی کرد و نوشت:
من مثل هر ایرانی به مذهبم معتقدم، مذهبی انسانی و مهربان ….
معتقدم کسی نمیتواند جایگاه ویژه ائمه را خدشه دار کند، چون ائمه برای همه ما محترم هستن و معتقدم مؤمن واقعی هرگز الفاظ زشت به کار نمیبرد
پس با فحاشان کاری ندارم، اما اگر احساسات مذهبی مؤمنین واقعی جریحهدار شد، ازشون دلجویی میکنم
ایران کشور ماست و ما همه ایرانی هستیم
بیوگرافی صبا کمالیصبا کمالی ۲۴ آبان ۱۳۵۵ در ساری متولد شد.
او در سال ۱۳۷۸ لیسانس نمایش خود را از دانشکده سینما و تئاتر اخذ کرد. او همچنین دارای مدرک فوق لیسانس مدیریت اجرایی است.
صبا فعالیت خود را در سال ۱۳۷۶ با تئاتر آغاز کرد، سپس در سال ۱۳۷۸ فعالیت در تلویزیون را شروع کرد و در همان سال یعنی ۱۳۷۸ با فیلم متولد ماه مهر ساخته احمدرضا درویش، برای نخستین بار سینما را تجربه کرد.
کمالی در سال ۱۳۷۷ جایزه نخست بهترین بازیگر را از سومین جشنواره تئاتر تهران برای بازی در نمایش از عدمیت تا آدمیت به دست آورد.
علاقه او به طراحی لباس سالها پیش در وجودش شکل گرفت، که در نهایت با همکاری یک دوست وارد طراحی لباس شد و فعالیتهایی در این زمینه انجام داد، وی به نویسندگی نیز علاقه دارد.
صبا کمالی بازیگر مجموعههای تلویزیونی است و در مجموعههایی مانند پس از باران، کیف انگلیسی، خوشنشینها، شهریار به ایفای نقش پرداخته است.
وی در سال ۱۳۷۹ در سریال پرطرفدار پس از باران در نقش مرضیه شناخته شد.
سپس حضور در سریال رستگاران و آینههای نشکن در سال ۸۷ با موضوع انرژی هستی او را به شهرت رسانید.
کمالی میگوید: من بچه شمال هستم و از همانجا در دانشگاه دولتی قبول شدم ابتدای کارم را هم از همانجا شروع کردم و در همان اوایل جایزه اول بازیگری را هم در ایران و هم در خارج از کشور گرفتم، از نظر توانایی بازیگری و یا علاقه بازیگری چیزی در وجودم کم ندارم، اما بعد از سالها کار کردن به مرحلهای رسیدم که ترجیح دادم دیگر در این عرصه نباشم.
آثار صبا کمالیآثاری که صبا کمالی در آنها ایفای نقش کرده عبارتاند از:
سینما
امپراتور جهنم -۱۳۹۵ به روح پدرم -۱۳۸۸ همیشه پای یک زن در میان است -۱۳۸۶ بوتیک -۱۳۸۲ چشمان سیاه -۱۳۸۱ متولد ماه مهر -۱۳۷۸تلویزیون
مهمانپذیر طوبی -۱۳۸۱ پس از باران -۱۳۷۹ رستگاران -۱۳۸۸ آینههای نشکن -۱۳۸۷ تله فیلم کمی نزدیکتر -۱۳۸۷ کلانتر -۱۳۸۸ شاید برای شما هم اتفاق بیوفتد -۱۳۸۹ راز شیوا -۱۳۸۲ کیف انگلیسی -۱۳۷۸ خوش نشین ها -۱۳۸۹ تله فیلم سکوت مطلق شهریار -۱۳۸۴ روزگار قریب -۱۳۸۶ کد خبر 416780منبع: ایمنا
کلیدواژه: صبا کمالی توهین صبا کمالی بازداشت صبا کمالی عذرخواهی صبا کمالی شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق صبا کمالی صبا کمالی فضای مجازی عرب سرخی
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۲۵۲۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
جزئیاتی جالب درباره دنیای پرزرق و برق و باشکوه بازیگری بهرام افشاری
آفتابنیوز :
نمایش «چه کسی جوجه تیغی را کشت» به نویسندگی و کارگردانی بهرام افشاری و بازی افشاری و تینو صالحی تا ۲۱ اردیبهشت ماه در پردیس تئاتر شهرزاد روی صحنه است. این اثر نمایشی که در دور جدید اجراهای خود با استقبال مخاطبان روبهرو شده قرار است به زودی در شهر اصفهان نیز اجرا داشته باشد. محدثه واعظی پور منتقد و فعال رسانهای یادداشتی درباره این اثر نمایشی نوشته و به ویژگیهای نمایش افشاری که این روزها تبدیل به ستاره پولساز سینما نیز شده، پرداخته است.
در این یادداشت آمده است:
«عشق به بازیگری و دنیای سینما، دستمایه ساخت فیلمهای مختلف و طرح روایتهای متنوع بوده است، این عشق سودایی که بسیاری را درگیر و مهمتر از آن سرخورده کرده، موضوع اصلی نمایش «جوجه تیغی» به کارگردانی بهرام افشاری بازیگر تئاتر و سینما بود، نمایشی که بر اساس مونولوگ پیش میرفت و افشاری، راوی آن، زندگی شخصی و تجربههای خود را با قصه و خیال در هم آمیخته و داستان جوانی شهرستانی را روایت میکرد که عشق به بازیگری او را به تهران و پشت صحنه سینما آورده است. اواخر دهه ۹۰، وقتی «جوجه تیغی» روی صحنه رفت، افشاری بازیگر شناخته شده تئاتر بود، اما مثل امروز در سینما محبوب، مشهور و پولساز نبود. آنهایی که نمایشهای «دیابولیک: رومئو و ژولیت» (آتیلا پسیانی) یا «پاییز» (نادر برهانی مرند) و «دن کاملیو» (کوروش نریمانی) را دیدهاند، او را به خاطر میآورند. بازیگر همنسل نوید محمدزاده و هوتن شکیبا که حضورشان در تئاتر، مژده تولد نسلی تازه را میداد. بازیگرانی مستعد که تئاتر، خانه اصلیشان بود، اما بالاخره کشف شدند و مقابل دوربین رفتند.
افشاری، به خاطر ویژگیهای ظاهریاش اغلب در نقشهای کمدی و فضاهای طنزآمیز روی صحنه میرفت، صدای خوب، قدرتش در بداههگویی و انعطاف بدنیاش کمک میکرد تا برای خنداندن تماشاگر، دست به هر ترفندی بزند و بازیگر شیرینِ روی صحنه باشد. اگر چه نقش جدیاش در «دیابولیک: رومئو و ژولیت» نشان داد میتواند سیمای جوان بذلهگو و طناز را تغییر دهد.
موفقیت «جوجه تیغی» بیش از قصه سادهاش، به روایت صمیمی و سرراست افشاری مربوط میشد. او که بر متن تسلط کامل داشت، با دستی باز، شوخی میکرد، از تماشاگر خنده میگرفت و در لحظاتی، احساسات او را درگیر میکرد. در فاصله اجرای «جوجه تیغی» تا «چه کسی جوجه تیغی را کشت؟» افشاری، در سینمای ایران چند فیلم کمدی پر سر و صدا و پرفروش بازی کرده است. او در «فسیل» (کریم امینی)، تنها یک کمدین پولساز نیست، بلکه سعی کرده به شخصیت اسی، جوان آس و پاس و سادهدل پایین شهری، شیرینی و ملاحت بدهد. از میان انبوه بازیگران کمدی چند سال اخیر، افشاری در «فسیل» طراوتی دارد که اگر خودش مدام آن را در سینمای تجاری خرج نکند، برای تماشاگر دوست داشتنی و تازه است.
طبیعی است که سینمای کمدی، انبوهی نقش مشابه اسی به او پیشنهاد کند، اما مقاومت در برابر دستمزدهای وسوسهکننده عمر بازیگری افشاری را تضمین میکند. نکتهای که به نظر میرسد، یکی از دغدغههای شکلگیری «چه کسی جوجه تیغی را کشت؟» است. در این نمایش، افشاری، مانند «جوجه تیغی» خودش را نقد کرده و در معرض داوری قرار میدهد. این رویکرد جسورانه، هوش بازیگری را نشان میدهد که فردای حرفهاش را در وضعیت سرخوشانه امروز، نمیبیند. او در این نمایش، نقش بازیگری را بازی میکند که دوره طلایی حرفهاش را پشت سرگذاشته و در مسیری که طی کرده، گرفتاریهای فراوانی داشته است. برای آنکه روایت ملالآور نشود، افشاری، بخشی از بار قصه را روی دوش همبازیاش تینو صالحی قرار داده است.
تعامل و بده بستانهای آنها خوب از کار درآمده و ایده ارجاع به گذشته و نمایش «جوجه تیغی» تمهید مناسبی برای رفت و برگشتهای قصه و انرژی گرفتن از آن نمایش است. «چه کسی …» متلکهای سیاسی و تکهپراکنیهای اجتماعی بیشتری نسبت به «جوجه تیغی» دارد، اما همه جذابیت نمایش به خاطر ترسیم این بازجویی و نقد بازی قدرت نیست. «چه کسی...» باز هم درباره بازیگری است، درباره سودایی که بر خلاف تصویر پرزرق و برق و باشکوهش، میتواند ویران کننده باشد و برای بهرامِ نمایش «چه کسی...» این گونه بوده است. افشاری با پیش کشیدن پای شبکههای اجتماعی، نقض حریم خصوصی و مسائلی از این دست، جامعه را نقد و با بازیگرانی که سرنوشتشان، از این طریق، تغییر کرده همدلی میکند.
برای افشاری به شهادتِ «چه کسی …»، دنیای بازیگری هنوز فریبنده و جذاب است. رویاهای او همچنان روی صحنه جان میگیرند و مهرش به مردم (مخاطبانش) را آنجا حس میکند. او در این نمایش، بیش از آنکه بخواهد نماد هنرمند یا بازیگر ممنوعالکار باشد (که هست)، شبیه خودش است، خودش را در مواجهه با مأموران نظارت کننده قرار داده و به جلسه بازجویی خودخواستهای تن داده تا به تماشاگر یادآوری کند، ترسها و تردیدهای یک ستاره، غیرقابل باور نیست.
«چه کسی جوجه تیغی را کشت؟» درباره زوال دوران ستارههاست، درباره ترس از مواجه شدن با جهانی که بازیگر، دیگر در آن شناخته شده و محبوب نیست. تصویری از مواجهه عقل و عشق و جهان پر اضطراب هنرمند، پس از افول جایگاهش. همان طور که «جوجه تیغی» میتواند بارها دیده شود و روایتی درباره امروز باشد، «چه کسی …» هم این ویژگی را دارد، چرا که قصه شهرت و پایان آن رنگ تکرار و کهنگی نمیگیرد.
منبع: خبرگزاری مهر